סדנאות ואימון אישי
  • גיל ההתתבגרות
 

סדנת הנחייה ואימון למורים למתבגרים

 

  •  התלמיד פונה אלי בסגנון דיבור לא נעים איך עלי להגיב?
  •  מצבי הרוח של תלמידי משתנים בקצב מהיר ומשפיעים על כל המשפחה-  מה עלי לעשות?
  •  יש לי תלמידה השרויה במתח רב סביב הנושא הלימודי איך אוכל לעזור לה?
  •  הלימודים אינם מעניינים את תלמידתי כלל ואני חושש שזה יזיק לי בעתיד.כיצד עלי לפעול?
  •  יש לי תלמיד שאינו מצליח להתארגן כמו שצריך עם הזמן ועם המטלות השונות שיש לו.איך אסייע לו?
  •  יש לי תלמידה הנראית אבודה מבחינה חברתית. מה עלי לעשות?

 כמורים, מחנכים ואנשי חינוך למתבגרים אתם ניצבים לא ספק בפני אתגר משמעותי וגדול! הכוח הקיים בידי מורה בתקופת חיים זו הינו עצום.
תקופת ההתבגרות הינה תקופה סוערת , עמוסה, מעוררת ומצמיחה. בשלב בו הופכים הילדים למבוגרים הם מצליחים לעיתים לבלבל את המבוגרים שמסביבם  בהתנהגויותיהם, רגשותיהם ומחשבותיהם.
רגע הם פה רגע שם, נעים על צירים שונים של ילדותיות ובגרות, אדישות מול סערות רגשיות, סגירות מול פתיחות ומעורבות, אינדיבידואליות ורצון עז להשתייך חברתית, חשיבה שטחית ומאידך תובנות ושאלות פילוסופיות מפתיעות.
אתגרי העולם המודרני הפכו את תהליך  גיבוש הזהות העצמית למורכב יותר ובעיקר שונה. השפעות האינטרנט, התקשורת ,הגישה החופשית למידע, המציאות המשתנה, ערעור הסמכויות הסמכות המורית ,ההורית, העולם הליברלי והמולת החיים משאירים לעיתים את המבוגרים שגדלו בעולם אחר במבוכה דווקא בזמן בו זקוקים המתבגרים לאותה הכוונה, הדרכה, והנהגה שתנווט אותם בעולם המבולבל בו הם מנסים לפלס את דרכם, לשמוע את קולם הפנימי ולעצב את השקפת עולמם וחייהם.

 בסדנא נעסוק באותם היבטים המאפיינים את המתבגרים ב "גיל ההתבגרות" הייחודי, במשמעויות החדשות של "הקידמה" ו"העידן הפוסטמודרני" והשפעותיהם על המתבגרים, במשימות המרכזיות של גיל ההתבגרות ביחס לגיבוש הזהות העצמית, ומתוך כך נגזור את תפקיד המורה בתקופה זו:

הנהגה, הצבת גבולות, נוכחות, הכלה,הכוונה,הדרכה וליווי.

כל זאת בצמתים המרכזיים בהם אנו פוגשים את המתבגרים מעבר לתחום הלימודי: יחסיו עם עצמו, משפחתו, התחום החברתי, תרבות הפנאי, אמונות וערכים, בזמנים של קבלת החלטות משמעותיות וסביב אורחות חיים.

אופי הסדנא
יהיה משולב ויכלול בתוכ למידה של תיאוריות וגישות חינוכיות שונות,

  •  תרגול מיומנויות להגברת המודעות העצמית והתקשורת הבינאישית,
  •  שיתוף וניתוח המציאות וחוויות מהשטח במסגרת הקבוצה.
  •  אימון (קואצ'ינג) למציאת הקול הפנימי שלי כמורה, נאמנות לו, עולם הערכים האישי, זיהוי פרדיגמות ועיצוב חזון חינוכי-בכדי לבנות את הסגנון האישי שלי כאיש חינוך.

מטרת סדנא זו היא להקנות למורים את עיקרי המידע וארגז הכלים החיוני להתמודדות על אתגר ההתבגרות , ולמפגש משמעותי  יותר.בסדנא ירכשו:

  •  ידע מקצועי נרחב על גיל ההתבגרות ועל המתרחש בעולמו הפנימי של המתבגר וסביבתו.
  •  מודעות עצמית למערכת הערכים האישית ודפוסים המאפיינים אותי כהורה וכאיש חינוך.
  •  גיבוש תפיסה חינוכית אישית.
  • כלים להתמודדות עם אתגר ההתבגרות.
  •  אימון במיומנויות תקשורת יעילות.

  בהמשך  נקיים מפגשים להטמעה ועיבוד הנלמד תוך ניצול ההתמודדויות היומיומיות ודוגמאות חיות מחיי ביה"ס והכיתה במסגרת הקבוצה ע"י ניתוח הסיטואציות ושימוש בידע ובכלים שנלמדו בקורס הבסיס, הצעת אפשרויות פעולה ,תגובה, למידה ותרגול בכדי להצליח להפוך אותם אירועים לחוויות מצמיחות עבור המתבגר המורה והכיתה ובכך נהפוך למחנכים משמעותיים יותר עבור התלמידים.