מורים חדשים בראשית דרכם ניחנים בדרך כלל בהרבה אנרגיות חיוביות, תחושת שליחות, רצון להשפיע ולהשקיע ,התלהבות יצירתיות ומעוף. הם קרובים יחסית לתלמידים בגילם ולפיכך יכולים להבין את עולמם של התלמידים יותר מקרוב.
מאידך הם ניחנים לעיתים ב"מחלות ילדות" והתמודדויות חדשות עם המציאות שבשטח. הם מתמודדים עם הפערים בין הציפיות למציאות, עם נושאי המשמעת, ההספק לימודי, תכנון זמן, המתח שבין תקשורת עם התלמידים לתהליך הלמידה, התלמידים המאתגרים בכיתה ועוד. הקשר עם ההורים, חברי צוות מנוסים וחברי הנהלה נתפס לעיתים כמאיים , קשה או בלתי נודע. דילמות אתיות שאלות מקצועיות עולות תדיר.
כל אלו יכולים לקבל מענה משמעותי דרך מפגש עקבי אישי או בקבוצה קטנה של הנחייה, ליבון ואימון, העלאת סוגיות מקצועיות, חינוכיות, רגשיות אישיות או ערכיות. דרך העלאת המצאת או מציאת החזון המקצועי האישי עימותו ואימותו עם המציאות, ע"י סימולציות, בקרה עצמית, משוב ותקשורת תוך מציאת הדרכים הנכונות והיצירתיות ביותר להתמודדות עם אותם שאלות "און ליין" ויישומם יכול המורה לצמוח ולשכלל את יכולותיו באופן משמעותי.
המפגש הינו משמעותי גם עבור מחנכים /מחנכות חדשים אשר מרחב אחריותם לרווחתם של תלמידיהם גדול יותר.
בסדנא זו יעשה שילוב של טכניקות שונות מתחומי הנחיית הקבוצות, עולם האימון ,הגישה המערכתית המבנית, התיאוריות ההומאניסטיות והנרטיביות, טכניקות עוקפות ראש ודמיון, מיומנויות תקשורת, דרך משוב אישי והדדי, בלי ויתור על המעוף הדמיון תחושת השליחות וההתלהבות הראשונית של מורה בתחילת דרכו המקצועית.