מועצת תלמידים הינה כיום נחלת כל מוסד חינוכי כמעט.בעידוד מנהל חברה ונוער מועצת התלמידים הינו גוף המוקם בבית הספר . פעילותו, תחומי סמכותו ותפקודו משתנים ממוסד למוסד.
מועצת התלמידים יכולה להיות גוף פעיל ונוכח או סימלי, אך כלי זה יכול לשמש ככלי חינוכי בעל עוצמה רבה לבניית כוחות מנהיגותיים בקרב התלמידים ולהוות מרחב ומימד נוסף למעורבות ולהשפעה על התהליך החינוכי בבית הספר.
לרוב קשה למצוא משאבי אנוש וזמן כדי לגבש מבנה מועצה העונה על צרכי בית הספר והמערכת והפעילות של המועצה מתפוגגת או לעיתים נעה בכיוונים לא מתאימים או לא משמעותיים דיים.
במסגרת זו נתחיל במיפוי צרכי המערכת, הגדרת התפקיד ומטרות מועצת התלמידים מול הצוות החינוכי המוביל בבית הספר,והערך המוסף של מועצה זו. לאחר מכן נלווה את מועצת התלמידים בתהליך שנתי בבניית תוכנית עבודה שנתית תוך שיכלול יכולות המנהיגות של התלמידים השותפים. נושאים כמו אחריות אישית או חברתית, מעורבות, מחוייבות, כוחו של הנוער ומעגלי השפעה ילובנו, כמו גם דגש על פעילות מעשית משמעותית שתורגש בביה"ס.
במפגשים יהיה מקום לדיון האידיאולוגי מעמיק, למשמעותה של הנהגה ותפקידה וכן ליישום פרוייקטים עליהם יחליטו חברי מועצת התלמידים(בשיתוף עם הנהלת ביה"ס.)
המפגש עם המועצה יתחיל ביומיים- שלושה של סדנא מרוכזת שמטרתה גיבוש התפיסה והחזון ובניית שלד לתוכנית עבודה וימשיך במפגשים לאורך השנה בהתאם למה שיקבע עם ביה"ס ולתוכנית המוצעת. ניתן ואף מומלץ לשלב מורים משמעותיים בתהליך שייצגו לצד התלמידים את עמדת הצוות החינוכי.