הביטויים "פוסטמודרניזם" " העידן האינטאקטיבי" הינם ביטויים שמשמעותם עמומה אך משפיעים ללא עוררין על מציאות חיינו, על התרבות בה אנו חיים, על ערכינו ועל חיי היום יום שלנו. במיוחד הם משמעותיים ומשנים תפקיד בקרב ציבור אנשי החינוך המעניינים להטביע חותם על דרכו של הנוער.
הפוסטמודרניזם הינו מונח מקובל המציין תגובה ולעיתים דחייה לתקופה המודרנית וערכיה המוחלטים ובשלושת העשורים האחרונים הולך וצובר הכרה ותאוצה. גם אדם פשוט מן המניין כל שכן בני נוער נחשף ומושפע מהלך רוח זה שחודר לחיינו ומשפיע על התנהגויותינו, ומחשבותינו:
כל אלו ועוד נפגשים ובאים בעימות עם עולם ערכים דתי, ערכי ומטביעים את חותמם על המפגש היומיומי עם התלמיד המוצף בגירויים ללא הגבלה, החי במציאות של עולם צרכני המכתיב את רצונותיו וערכיו, הנפגש עם התפיסות הרוחניות, ועם הגישות הנותנות לגיטימציה לכל עמדה ומבקרות את מושג "האמת" ו"המחויבות" .מקורות הלמידה עבורו הינם רבים ומגוונים, ומאפשרים לו לערער על מושג הסמכות בכלל ,והסמכויות ההוריות והבית ספריות. הוא אינו מחויב לגיבוש זהות אישית אחת אלא יכול לנוע ולשנות במציאות הווירטואלית את זהויותיו.
כל אלו משפיעים עמוקות על התהליך החינוכי ומחייבים מודעות ונתינת דעת על התהליכים והשלכותיהם.בסדנא נשלב למידה מעמיקה של המציאות והתפיסה ה"פוסטמודרניסטית" תוך ניתוח השלכותיה והמציאות בשטח. ביחד ננסה להתחיל ולחשוב כיצד אנו כאנשי חינוך פוגשים את עצמנו ואת תלמידינו המושפעים ממנה ומה תפקידנו כאנשי חינוך.